4-modul: Biologik ta’lim mazmuni
1-mavzu: Biologik ta’lim mazmunining tarkibiy qismlarini shakllantirish yoʻllari
Biologik ta’lim mazmunining tarkibiy qismlari. Тushunchalar, gʻoyalar, nazariyalar. Asosiy gʻoyalar va ularni oʻquvchilar ongiga singdirish yoʻllari. Umumiy biologik va xususiy tushunchalar. Тushunchalarni shakllantirish va rivojlantirish usullari. Asosiy biologik koʻnikmalar va malakalar, ularni tarkib toptirish yoʻllari.
1-топшириқ. Tushunchalar, g`oyalar, nazariyalarни Венн диаграммасидан фойдаланиб o`zaro farini toping
2-топшириқ. Мактаб биология дарсликларини таҳлил қилинг ва тushunchalar, g`oyalar, nazariyalarни аниқланг ва қуйидаги жадвалга жойлашгтиринг
Darsliklar | Тушунчалар | Ғоялар | Назариялар | Қонуниятлар |
Botanika | ||||
Biologiya | ||||
Odam va uning salomatligi | ||||
9-синф биология дарслиги. Ривожланиш биологияси | ||||
10-синф биология дарслиги. | ||||
11-синф биология дарслиги. |
3. Umumiy biologik va xususiy tushunchalarnu o‘zaro taqqoslang.
2-mavzu: Umumiy oʻrta ta’lim maktablarida biologik ta’lim mazmuni asoslari
Oʻquvchilar uchun biologik oʻquv materialini tanlash. Biologik oʻquv materialini tanlashning oʻziga xos jihatlari.
- Топшириқ. https://uz.denemetr.com/docs/769/index-332236-1.html-mazker ssilkadan foydalanib biologiyadan DTSni tahlil qilib, o`quvchilarga qo`yiladigan minimal va maksimal talablarni o`rganing. Namunada 5-sinflar uchun minimal talablar ko`rsatilga
- Қуйидаги расмларни ўрганиб чиқинг ва бу расмлардлан қайси фанларни қайси мавзулар мазмунига мос келишини аниқланг ва қуйидаги жадвални тўлдиринг
\р | Расмлар | Фан ва мавзу |
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 |
3-mavzu: Biologik ta’limning maqsad va vazifalari. Biologik ta’lim komponentlari. Oʻquvchilar oʻzlashtirishi lozim boʻlgan biologik bilimlar minimum.
Umumiy oʻrta ta’lim maktablarida biologik ta’lim maqsodi va vazifalari. Biologik ta’lim mazmuni hamda uning tarkibiy qismlari. Ta’lim mazmuni haqidagi I.Ya.Lernerning qarashlari
Oʻsimlik va hayvon organizmlarining tuzilishi, ularning hujayraviy tuzilishi, Hayotning tuzilish darajalari. Genetika va seleksiyaning ahamiyati. Evolyutsion gʻoyalarning paydo boʻlishi.
- Biologiya ta’limi komponentlarini o`rganib chiqing? Har bir sinfda o`tiladigan biologiya kurlari bo`yicha tushuncha (umumiy va xusuiy tushuncha)lar, go`yalar, biologik qonunlar va biologik nazariyalari aniqlab, jadvalni to`ldiring.
5-sinf Botanika
t/r | Fan nomi | Tushunchalar | Go`yalar | Qonunlar | Nazariyalar | |
Умумий | Хусусий | |||||
2-топшириқ. Atamalar zanjiri” ususlidan foydalanib биологик тушунча, ғоя ва назарияларни nomlarini aytish.
3-mavzu: Biologik ta’lim jarayonida kompetensiyaviy yondoshuv.
Tayanch (umumiy) va maxsus (xususiy, fanga oid): kommunikativ, axborot bilan ishlash, shaxs sifatida oʻz-oʻzini rivojlantirish, ijtimoiy faol fuqoralik, umummadaniy, AKT, oʻquv – ta’limiy, biologik bilimlarni amaliyotda qoʻllash, matematik savodxonlik kompetensiyalari haqida umumiy tushuncha.
Topshiriq
1. Компетенцияга оид атама ва тушунчаларни “Саволлар занжири” асосида мустаҳкамланг. Савол тузмнг ва жавобини ёзингю бу амални кетма-кетликда бажаринг.
2. Biologiyani o`qitishda o`quvchilarda tayanch va biologik kompetentlikni shakllantirishga yo`naltirilgan 10 tadan o`quv topshiriqlari tayyorlang.