4-modul: Biologik ta’lim mazmuni

1-mavzu: Biologik ta’lim mazmunining tarkibiy qismlarini shakllantirish yoʻllari

Biologik ta’lim mazmunining tarkibiy qismlari. Тushunchalar, gʻoyalar, nazariyalar. Asosiy gʻoyalar va ularni oʻquvchilar ongiga singdirish yoʻllari. Umumiy biologik va xususiy tushunchalar. Тushunchalarni shakllantirish va rivojlantirish usullari. Asosiy biologik koʻnikmalar va malakalar, ularni tarkib toptirish yoʻllari.

1-топшириқ. Tushunchalar, g`oyalar, nazariyalarни  Венн диаграммасидан фойдаланиб  o`zaro farini toping

2-топшириқ. Мактаб биология дарсликларини таҳлил қилинг ва тushunchalar, g`oyalar, nazariyalarни  аниқланг ва қуйидаги жадвалга  жойлашгтиринг

DarsliklarТушунчаларҒояларНазарияларҚонуниятлар
Botanika    
Biologiya    
Odam va uning salomatligi    
9-синф биология дарслиги. Ривожланиш  биологияси    
10-синф биология дарслиги.    
11-синф биология дарслиги.    

3. Umumiy biologik va xususiy tushunchalarnu     o‘zaro taqqoslang.

2-mavzu: Umumiy oʻrta ta’lim maktablarida biologik ta’lim mazmuni asoslari

Oʻquvchilar uchun biologik oʻquv materialini tanlash. Biologik oʻquv materialini tanlashning oʻziga xos jihatlari.

  1. Топшириқ. https://uz.denemetr.com/docs/769/index-332236-1.html-mazker  ssilkadan foydalanib biologiyadan DTSni tahlil qilib, o`quvchilarga qo`yiladigan minimal va maksimal talablarni o`rganing. Namunada 5-sinflar uchun minimal talablar  ko`rsatilga
  2. Қуйидаги расмларни  ўрганиб чиқинг  ва бу  расмлардлан  қайси фанларни қайси мавзулар  мазмунига  мос келишини аниқланг ва қуйидаги жадвални тўлдиринг
РасмларФан ва мавзу
1  
2  
3  
4       
5             

3-mavzu: Biologik ta’limning maqsad va vazifalari. Biologik ta’lim komponentlari. Oʻquvchilar oʻzlashtirishi lozim boʻlgan biologik bilimlar minimum.

Umumiy oʻrta ta’lim maktablarida biologik ta’lim maqsodi va vazifalari. Biologik ta’lim mazmuni hamda uning tarkibiy qismlari. Ta’lim mazmuni haqidagi I.Ya.Lernerning qarashlari

Oʻsimlik va hayvon organizmlarining tuzilishi, ularning hujayraviy tuzilishi, Hayotning tuzilish darajalari. Genetika va seleksiyaning ahamiyati. Evolyutsion gʻoyalarning paydo boʻlishi.

  1. Biologiya ta’limi   komponentlarini  o`rganib chiqing? Har bir sinfda o`tiladigan biologiya  kurlari bo`yicha  tushuncha (umumiy va xusuiy tushuncha)lar, go`yalar, biologik qonunlar va  biologik nazariyalari  aniqlab, jadvalni  to`ldiring.

                                       5-sinf  Botanika

t/rFan nomiTushunchalarGo`yalarQonunlarNazariyalar
  УмумийХусусий   
       
       

2-топшириқ. Atamalar zanjiri” ususlidan foydalanib биологик тушунча, ғоя ва назарияларни nomlarini aytish.

3-mavzu: Biologik ta’lim jarayonida kompetensiyaviy yondoshuv.

Tayanch (umumiy) va maxsus (xususiy, fanga oid): kommunikativ, axborot bilan ishlash, shaxs sifatida oʻz-oʻzini rivojlantirish, ijtimoiy faol fuqoralik, umummadaniy, AKT, oʻquv – ta’limiy, biologik bilimlarni amaliyotda qoʻllash, matematik savodxonlik kompetensiyalari haqida umumiy tushuncha.

Topshiriq

1. Компетенцияга  оид атама  ва тушунчаларни “Саволлар занжири” асосида мустаҳкамланг. Савол тузмнг ва жавобини  ёзингю бу амални кетма-кетликда бажаринг.

2.  Biologiyani o`qitishda o`quvchilarda tayanch va biologik kompetentlikni   shakllantirishga yo`naltirilgan 10 tadan o`quv topshiriqlari tayyorlang.