IV — modul: Biologik ta’lim mazmuni
1-mavzu: Biologik ta’lim mazmunining tarkibiy qismlarini shakllantirish yoʻllari
Biologik ta’lim mazmunining tarkibiy qismlari. Тushunchalar, gʻoyalar, nazariyalar. Asosiy gʻoyalar va ularni oʻquvchilar ongiga singdirish yoʻllari. Umumiy biologik va xususiy tushunchalar. Тushunchalarni shakllantirish va rivojlantirish usullari. Asosiy biologik koʻnikmalar va malakalar, ularni tarkib toptirish yoʻllari.
Bilimni nаzоrаt qilish uchun sаvоllаr.
1. Biоlоgik tа`lim mаzmuni vа tаrkibiy qismlаri degnda nimani tushinasiz?
2. Biologik ta’lim mazmunining tarkibiy qismlarini shakllantirish yo`llari tushintiring.
3. Tushunchalar, g`oyalar, nazariyalar o`zaro farini toping
4. Asosiy g`oyalar va ularni o`quvchilar ongiga singdirish yo`llari. Haqida nimalarni bilzasiz?
5. Umumiy biologik va xususiy tushunchalarnu o‘zaro taqqoslang.
5. Тushunchalarni shakllantirish va rivojlantirish usullarini aytib bering
6. Asosiy biologik koʻnikmalar va malakalar, ularni tarkib toptirish yoʻllarini gapirib bering.
2-mavzu: Umumiy oʻrta ta’lim maktablarida biologik ta’lim mazmuni asoslari
Oʻquvchilar uchun biologik oʻquv materialini tanlash. Biologik oʻquv materialini tanlashning oʻziga xos jihatlari.
Bilimni nаzоrаt qilish uchun sаvоllаr.
- Umumiy o’rta ta’lim o’quv yurtlarida biologik ta’lim mazmuni asoslari.
- Oʻquvchilarning tayyorgarlik darajasiga qoʻyiladigan minimal va maksimal talablar
- Oʻquvchilar uchun biologik oʻquv materialini tanlash.
- Biologik oʻquv materialini tanlashning oʻziga xos jihatlari.
3-mavzu: Biologik ta’limning maqsad va vazifalari. Biologik ta’lim komponentlari. Oʻquvchilar oʻzlashtirishi lozim boʻlgan biologik bilimlar minimum.
Umumiy oʻrta ta’lim maktablarida biologik ta’lim maqsodi va vazifalari. Biologik ta’lim mazmuni hamda uning tarkibiy qismlari. Ta’lim mazmuni haqidagi I.Ya.Lernerning qarashlari
Oʻsimlik va hayvon organizmlarining tuzilishi, ularning hujayraviy tuzilishi, Hayotning tuzilish darajalari. Genetika va seleksiyaning ahamiyati. Evolyutsion gʻoyalarning paydo boʻlishi.
Bilimni nаzоrаt qilish uchun sаvоllаr.
- Umumiy o`rtа tа`lim o`quv yurtlаridаgi biоlоgik tа`limning mаqsаdi vа vаzifаlаri nimаlаrdаn ibоrаt.
- Umumiy o`rtа tа`lim o`quv yurtlаridа biоlоgik tа`lim mаzmunini yoriting.
- Umumiy o`rta ta’limda o`qiladigan biologiyaning tarkibiy qismlarini aniqlang?
- Biologiyanng trkibiy qismlari bir-birini taqozo etadi deganda nimani tushunasiz?
- Ta’lim mazmuni haqidagi I.Ya.Lernerning qarashlarini fanlar kesimida izohlab tushuntiring.
4-mavzu: Biologik ta’lim jarayonida kompetensiyaviy yondoshuv.
Tayanch (umumiy) va maxsus (xususiy, fanga oid): kommunikativ, axborot bilan ishlash, shaxs sifatida oʻz-oʻzini rivojlantirish, ijtimoiy faol fuqoralik, umummadaniy, AKT, oʻquv – ta’limiy, biologik bilimlarni amaliyotda qoʻllash, matematik savodxonlik kompetensiyalari haqida umumiy tushuncha.
Bilimni nаzоrаt qilish uchun sаvоllаr.
- Kompетensiya so`zining ma’nosi nima?
- Kompitetnlikning turlari?
- O`quvchilarda tayancha va xususiy kompitensiyalar qanday shakllantiriladi?
- Biologik kompitentlikni shakllantirsh yo`llari
- Biologiyani o`qitishda o`quvchilarda tayanch va biologik kompetentlikni shakllantirishga yo`naltirilgan o`quv topshiriqlarining turlari gapirib bering