I daraja qiyinlikdagi ON topshiriqlari

1-bilet

1. Talabalarning kichik guruhlarda hamkorlikda ishlashlari uchun modul dasturining didaktik maqsadini tushuntiring?

2. Biologiya darslarida pedagogik va axborot texnologiyalaridan foydalanishni tushuntiring?

3. Biologiya fanidan fakultativ mashg‘ulotlarni tashkil etishni yoritib bering?

2-bilet

1. Davlat ta’lim standartlari qanday tarkibiy qismlardan iboratligini ko‘rsatding?

2. Biologiya o‘qitish metodikasi o‘quv fani sifatida qanday vazifa­larni bajaradi?

3 Barkamol shaxsni voyaga etkazishda biologik bilimlarning ahamiyatini aniqlang?

3-bilet

1.Ibn Sino asarlarida ta’lim-tarbiya haqidagi qanday qarashlar mavjud?

2.Nima sababdan o‘tgan asrning 30-65 yillarida maktab biologiya darsliklarining holati fan rivojidan orqada qoldi?

3.O‘zbekistonda biologiya o‘qitish metodikasi qaysi vaqtdan boshlab rivojlangan?

 

4-bilet

     1. Zamonaviy ta’lim-tarbiya jarayonining o‘ziga xos xususiyatlarini aniqlang?

     2.O’qitishda foydalaniladigan qonuniyatlar va ularning mohiyatini aniqlang?

     3.Ta’lim standarining lug‘aviy ma’nosi nimani bildiradi?

 

5-bilet

1.Biologiya o‘quv dasturida metodik tavsiyalar necha banddan iborat?

2. Darsliklarga qo‘yilgan talablarni aniqlang?

3. Ta’lim sohasida davlat siyosatining asosiy prinsiplarini aniqlang?

6-bilet

1.Umumiy o‘rta ta’lim o‘quv yurtlaridagi biologik ta’limning maqsadi va vazifalari nimalardan iborat?

2.O‘quvchilar o‘zlashtirishi lozim bo‘lgan biologik bilimlar minimumi deganda nimani          tushunasiz?

3.O‘quvchilar jamoasida ijodiy izlanish ishlarini tashkil etish 

     bosqichlarini aniqlang.

 

7-bilet

1. Darslikning asosiy komponentlari nimalardan iborat?

2. Uzluksiz ta’lim tizimining faoliyat ko‘rsatish prinsiplarini ko‘rsating?

3. Biologiya bo‘yicha umumiy o‘rta ta’lim davlat standarida  o‘quvchilar o‘zlashtirishi lozim bo‘lgan ta’lim qanday yo‘nalishlarda berilgan?

 

8-bilet

1. Intefaollikning mohiyatini tushuntiring?

2. O‘qitishning faol metodlarining o‘ziga xos xususiyatlarini yoritib bering?

6. .Darsning qaysi bosqichlarida ko‘rgazma vositalaridan foydalanishni tushuntiring?

 “Biologiya o’qitish metodikasi” fanidan oraliq nazorat uchun baholash savollari

9-bilet

  1. 1. O‘qitishning og‘zaki bayon metodlari guruhiga qaysi metodlari kiritilgan?
  2. 2. Amaliy metodlar guruhiga mansub metodlarning tavsiflang?
  3. 3. Ko‘rgazmali metodlarning o‘ziga xos xususiyatlarini tushuntiring?

10-bilet 

1. Mustaqil ishlash metodlari amaliy metodlardan qaysi xususiyatlari bilan farq qiladi?

2. O‘qitish metodlariga ta’rif bering?

3. Muammoli izlanish metodlarining didaktik vazifalarini aniqlang?

11-bilet 

1. O‘qitish vositalarning qanday ta’lim-tarbiyaviy ahamiyati bor?

2. Biologiyadan mavzuli-taqvim reja tuzishning mohiyatini aniqlang?

3. O‘qitish metodlarini metodologik va nazariy qoidalarini tushuntiring?

12-bilet

1. Biologiyadan laboratoriya va amaliy mashg‘ulotlarning maqsadi, vazifalari, ta’lim-tarbiya jarayonida tutgan o‘rnini tushuntiring?

2. Darsning ekskursiya bilan o‘zaro uzviy bog‘liqligini isbotlang?

3. Biologiya darslariga qo‘yiladigan umumiy talablarni aniqlang?

13-bilet

1. Biologik ekskursiyalarning maqsad va vazifalarini ayting?

2. .Biologiya o’qitish metodikasi fanining   maqsad va vazifalari. Biologiya o’qitishning hozirgi davr   muammolari.

3.  Biologiyadan  yillik taqvim-reja tuzish, o’qitishning   maqsad va vazifalari nimalardan iborat?

14-bilet

1. Biologik to‘garaklarning didaktik maqsadi va vazifalarini ayting?

2. Biologiya o’qitish metodikasi fan sifatida nimalarni tadqiq qiladi?

3.Uyg`onish davrida tabiat fanlari sohasida qaysi olimlar ilmiy izlanishlar olib borgan?

 

15-bilet

1.Ekskursiya materiallarida ishlash va undan foydalanish

2.Maktabda biologiya xonasini tashkil etish va uning ahamiyati

3.Biologiya o’qitish metodikasining rivojlanish tarixi

 “Biologiya o’qitish metodikasi” fanidan oraliq nazorat uchun baholash savollari

16-bilet

1. Biologiyani o‘qitishda o‘quvchilarda ekologik madaniyat va tafakkurni rivojlantirishning zaruratini asoslab bering.

2. Biologiyani o‘qitishda o‘quvchilarni milliy va umuminsoniy qadriyatlar ruhida tarbiyalash yo‘llarini tushuntiring?

3. O’quvchilar ijodiy faoliyatini rivojlantirish usullari.

 

17-bilet

1.Suhbat,hikoya metodlari va ularning qo’llanilishi.

2.Ya.A.Komanskiyning buyuk didaktika asarining mazmunini yoriting.

3.Ta’lim vositalari deb nimaga aytiladi,vositalar turlari va klassifikatsiyasiga to’xtaling.

 

18-bilet

1.O’qituvchiga qo’yilgan turli talablar va uning dars sifatiga samaradorligining ta’siri.

2.Muammoli izlanish va muammoli ta’limni izohlang.

3.Biologiya o’quv xonasi va laboratoriya xonasini jihozlash tartibi,ahamiyati.

 

19-bilet

1.Muammoli vaziyat yaratishning ilmiy asosini izohlang.

2.Ta’lim texnologiyalarini ko’rsating va izohlang.

3. Laboratoriya xonasida qanday ko‘rgazmali qurolllar saqlanadi?

20-bilet

1.Fikr yuritishdagi ijobiy harakatlar va uning klassifikatsiyasi.

2.Ta’limot va gipotezalarni ta’riflab ularga izoh bering.

3.O’quv tajriba uchastkazining ahamiyati.

21-bilet

1.Biologiya xonasini tashkil etishda nimalarga e’tibor berish kerak?

2. Keys stadi metodini misol asosida yoriting.

3.Dars maqsadlari va ularning ta’rifi,ahamiyati

 

22-bilet

1.Suhbat,hikoya metodlari va ularning qo’llanilishi.

2.Ya.A.Komanskiyning buyuk didaktika asarining mazmunini yoriting.

3.Ta’lim vositalari deb nimaga aytiladi,vositalar turlari va klassifikatsiyasiga to’xtaling.

 

23-bilet

1. Darslik bilan o’quv qo’llanmaning farqi nimada?

2. Zoologiya darsligi botanika darsligidan nimalari bilan tafovut qiladi?

3. Maktab biologiya o’quv dasturi va uning asosiy komponentlarini yoritib bering?

24-bilet

1. Biologiya o’qitish metodikasi bilan pedagogika fani o’rtasida qanday bog`lanishlar bor?

2. E.M.Belskaya, A.T.G‘ofurovlarning biologiya o‘qitish metodikasiga qo‘shgan hissalarini yoritib bering.

3. XX asrda biologiya o’qitish metodikasining holatini tushuntiring?

25-bilet

1. I.D.Zverev,Yu.K.Babanskiylarning metodlar guruhiga qaysi metodlar kiradi.

2. Amaliy metodlar guruhiga ta’rif bering.

3. Biologik tajribalarni o’tkazish metodini 5-sinf kursiga qo’llang.

26-bilet

1. Biologiyani o’qitish uslubiyatining ilmiy tadqiqot ishlari, obyektlariga  to’xtaling.

2. Biologiyani o’qitish uslubiyati fanining fanlararo bog’liqligini ko’rsating.

3. Matbuot konferensiya darsi uchun dars ishlanmasi tuzish (10-sinf misolida).

 “Biologiya o’qitish metodikasi” fanidan oraliq nazorat uchun baholash savollari

27-bilet

1. Biologik tushunchalar va ularni rivojlantirish yo’llari.

2. Biologiyani o’qitish amaliyotida qaror topgan uslublar klassifikatsiyasini ko’rsatib izohlang.

3. Uchrashuv darsi dars ishlanmasini tuzish.9- sinf misolida.

 

28-bilet

1. Masofaviy o’qitish nimalarni o’z ichiga oladi misollar bilan tushuntiring.

2. Kompyuterli o’qitish texnologiyasining afzalliklari.

3. Ijodiy muhit yaratish yo’llari haqida to’xtaling misollar asosida.6-sinf.

29-bilet

1. Yangipedagogik texnologiyalarning asosiy tushuncha va ular izohi.

2. Biologiyani o’qitishda ilmiy dunyoqarashni shakllantirish usullari va ahamiyati.

3. Diagrama vena qiyosiy tahlil metodi asosida dars ishlanma tuzish.5-sinf misolida.

 

30-bilet

1. Ta’lim vositalari turlari va klassifikatsiyasiga to’xtaling.

2. Suvda hamda quruqlikda yashovchilar sinfini o’qitishda dars ishlanmasi tuzish.

3. Dars maqsadlari va ularning quyidagi uslubiyot ko’rsatmalarini izohlang misollar bilan.