Biologiya o`qitish metodikasi fanining predmetini toping.
o`quv-tarbiya jarayonining printsiplari, qonuniyatlari xaqidagi fan.
biologiya o`quv fanining mazmuni, uning o`qitish shakllari, metodlari,  vositalarini o`zaro bog’liq holda joriy etish.
o`quvchilarga atroflicha chuqur bilim berish, barkamol shaxsni kamol  toptirishga ko`mak beruvchi o`quv fanining mazmuni, uning o`qitish   shakllari, vositalarini va metodlarini ishlab chiqish.
o`quv-tarbiya jarayonining printsiplari, qonuniyatlari xaqidagi fan; o`quvchilarga atroflicha chuqur bilim berish, barkamol shaxsni kamol  toptirishga ko`mak beruvchi o`quv fanining mazmuni,
Biologiya o`qitish metodikasi fanining maqsadini toping.
biologiya o`quv fanining mazmuni, uning o`qitish shakllari, metodlari,  vositalarini o`zaro bog’liq holda joriy etish.
o`quv-tarbiya jarayonining printsiplari, qonuniyatlari xaqidagi o`quvchilarga atroflicha chuqur bilim berish, barkamol shaxsni kamol 
toptirishga ko`mak beruvchi o`quv fanining mazmuni, uning o`qitish   shakllari, vositalarini va metodlarini ishlab chiqish.fan.
o`quv-tarbiya jarayonining printsiplari, qonuniyatlari xaqidagi; o`quvchilarga atroflicha chuqur bilim berish, barkamol shaxsni kamol  toptirishga ko`mak beruvchi o`quv fanining mazmuni, uning o`qitish  shakllari, vositalarini va metodlarini ishlab chiqish.fan.
Biologiya o`qitish metodikasi fanining asosiy maqsadini toping.
o`quvchilarga atroflicha chuqur bilim berish, barkamol shaxsni kamol  toptirishga ko`mak beruvchi o`quv fanining mazmuni, uning o`qitish   shakllari, vositalarini va metodlarini ishlab chiqish.
o`quv-tarbiya jarayonining printsiplari, qonuniyatlari xaqidagi fan.
biologiya o`quv fanining mazmuni, uning o`qitish shakllari, metodlari,  vositalarini o`zaro bog’liq holda joriy etish.
o`quv-tarbiya jarayonining printsiplari, qonuniyatlari xaqidagi; o`quvchilarga atroflicha chuqur bilim berish, barkamol shaxsni kamol  toptirishga ko`mak beruvchi o`quv fanining mazmuni, uning o`qitish   shakllari, vositalarini va metodlarini ishlab chiqish fan.
Biologiya o`qitish metodikasi qaysi fan tarkibiga kiradi?
pedagogika
biologiya;
didaktika; 
tabiiy;
Biologiyani o`qitish shakllari sistemasiga nimalar kirishini aniqlang.
xammasi.
dars;      
darsdan  va sinfdan tashqari ishlar;
ekskursiya
Darsdan tashqari ishlarning o`ziga xos xususiyatlarini toping.
o`quvchilar individual yoki guruh topshiriqlarini darsdan keyin bajaradi; o`quv dasturida ko`rsatilgan ishlarni biologiya xonasi, tirik tabiat burchagi, o`quv tajriba er maydonida majburiy bajariladigan amaliy ishlar.
o`quvchilar individual yoki guruh topshiriqlarini darsdan keyin bajaradi. O`quv dasturida ko`rsatilgan ishlarni biologiya xonasi, tirik tabiat
burchagi, o`quv tajriba er maydonida majburiy bajariladigan amaliy ishlar. 
o`qitishning ixtiyoriy shakli.
Sinfdan tashqari ishlarning o`ziga xos xususiyatlarini toping.
o`quvchilar bilan individual, ayrim guruh va ommaviy olib boriladigan mashg’ulotlar; o`qitishning ixtiyoriy shakli.
o`quvchilar bilan individual, ayrim guruh va ommaviy olib boriladigan mashg’ulotlar.
o`quv dasturida ko`rsatilgan ishlarni biologiya xonasi, tirik tabiat burchagi, o`quv tajriba er maydonida majburiy bajariladigan amaliy ishlar. 
o`qitishning ixtiyoriy shakli.
O`quvchilarda ilmiy dunyoqarashni shakllantirishda nima asos qilib olingan?
tabiat – inson – jamiyat;   
inson – tabiat – jamiyat;
biologik tushunchalar;
ta`lim-tarbiyaning uzviyligi;
Biologiya o`qitish metodikasi manbalarida ilmiy dunyoqarashga berilgan ta`riflarni ularning mualliflari B.E. Raykov (1),  Vsesvyatskiy (2), N.M. Verzilin (3), M. Korsunskaya (4) bilan juftlab ko`rsating. a) dunyo haqidagi bilimlar majmuasi; b) tabiatga nisbatan to`g’ri qarashlar majmuasi; v) insonning atrof muhitga munosabati.
1 a, 2 b, 3 v, 4 v
1a, 2 v, 3 b, 4 b
1b, 2a, 3v
1v, 2b, 3a, 4a
Quyidagi metodlarni mos holda og’zaki (1), ko`rgazmali (2), mantiqiy (3) metodlarga guruhlang. a)  ma`ruza; b) ko`rgazmali vositalarni namoyish qilish; v) kuzatish;  g) suhbat; d) induktiv; e) amaliy; j) tahli                                   
1 a,g, 2 b, 3 d, j;
1 b,g, 2 b, 3 d,j.
1g, 2a, 3 b, e, j.
1 e, 2b,3a;
Induktiv metodga xos xususiyatlarni toping.
 xususiy faktlarda umumiy xulosa chiqarish;
umumiy qoidalardan xususiy xulosa chiqarish;
ob`ektlar o`rtasidagi o`xshashlik va farqlarni aniqlash;
o`quv materialidagi asosiy fikrni ajratish va saralash;
Deduktiv metodga xos xususiyatlarni toping.
umumiy qoidalardan xususiy xulosa chiqarish;
xususiy faktlarda umumiy xulosa chiqarish;
ob`ektlar o`rtasidagi o`xshashlik va farqlarni aniqlash;
o`quv materialidagi asosiy fikrni ajratish va saralash;    
Tahlil metodiga xos xususiyatlarni toping.
O`rganilgan ob`ektlarni tarkibiy qismlarga ajratish, ular o`rtasidagi bog’lanishlarni aniqlash;
xususiy faktlarda umumiy xulosa chiqarish;
umumiy qoidalardan xususiy xulosa chiqarish;
O`quv materialidagi tipik faktlarni aniqlash, dastlabki xulosa­larning rivojlanish dinamikasini tasavvur qilish;
Qiyoslash metodiga xos xususiyatlarni toping.
ob`ektlarni taqqoslash, o`xshashlik va farqlarni shartli belgilar bilan belgilash;
xususiy faktlarda umumiy xulosa chiqarish;
umumiy qoidalardan xususiy xulosa chiqarish;
o`quv materialidagi tipik faktlarni aniqlash, dastlabki xulosa­larning rivojlanish dinamikasini tasavvur qilish;
Umumlashtirish metodiga xos xususiyatlarni toping.
o`quv materialidagi tipik faktlarni aniqlash, dastlabki xulosa­larning rivojlanish dinamikasini tasavvur qilish, umumiy xulosalar chiqarish;
xususiy faktlarda umumiy xulosa chiqarish;
umumiy qoidalardan xususiy xulosa chiqarish;
o`rganilgan ob`ektlarni tarkibiy qismlarga ajratish, ular o`rtasidagi bog’lanishlarni aniqlash;
Muammoli metodning o`ziga xos xususiyatlarini toping.
muammoli vaziyatlarni vujudga keltirish, ularni hal etish yuzasidan o`quv farazlarini ilgari surish;
nazariy bilimlarni amaliyotga qo`llash, o`quv va mehnat ko`nikmalarini shakllantirish;
tirik organizmlarda boradigan jarayonlar va tabiat jismlarida sodir bo`ladigan hodisalarni o`rganish;
o’rganilgan ob`ektlarni tarkibiy qismlarga ajratish, ular o`rtasidagi bog’lanishlarni aniqlash;
Kuzatish metodning o`ziga xos xususiyatlarini toping.
tirik organizmlarda boradigan jarayonlar va tabiat jismlarida sodir bo`ladigan hodisalarni o`rganish;
nazariy bilimlarni amaliyotga qo`llash, o`quv va mehnat ko`nikmalarini shakllantirish
muammoli vaziyatlarni vujudga keltirish, ularni hal etish yuzasidan o`quv farazlarini ilgari surish;
o`rganilgan ob`ektlarni tarkibiy qismlarga ajratish, ular o`rtasidagi bog’lanishlarni aniqlash;
Amaliy metodning o`ziga xos xususiyatlarini toping.
nazariy bilimlarni amaliyotga qo`llash, o`quv va mehnat ko`nikmalarini shakllantirish
tirik organizmlarda boradigan jarayonlar va tabiat jismlarida sodir bo`ladigan hodisalarni o`rganish;
muammoli vaziyatlarni vujudga keltirish, ularni hal etish yuzasidan o`quv farazlarini ilgari surish;
o`rganilgan ob`ektlarni tarkibiy qismlarga ajratish, ular o`rtasidagi bog’lanishlarni aniqlash;
Nazariy bilimlarni amaliyotga qo`llash, o`quv va mehnat ko`nikmalarini shakllantirish imkonini beradigan metodni toping.
amaliy metod
kuzatish metodi.
muammoli metod     
umumlashtirish metodi
Tirik organizmlarda boradigan jarayonlar va tabiat jismlarida sodir bo`ladigan hodisalarni o`rganish imkonini beradigan metodni toping.
kuzatish metodi.
amaliy metod
muammoli metod
umumlashtirish metodi
Muammoli  vaziyatlarni vujudga keltirish, ularni hal etish yuzasidan o`quv farazlarini ilgari surish imkonini beradigan metodni toping.
muammoli metod
kuzatish metodi
amaliy metod
umumlashtirish metodi
O`rganilgan ob`ektlarni tarkibiy qismlarga ajratish, ular o`rtasidagi bog’lanishlarni aniqlash imkonini beradigan metodni toping.
umumlashtirish metodi
kuzatish metodi
amaliy metod
muammoli metod
Ob`ektlarni taqqoslash, o`xshashlik va farqlarni shartli belgilar bilan belgilash imkonini beradigan metodni toping.
qiyoslash metodi.
amaliy metod
muammoli metod
umumlashtirish metodi
Quyidagilarni mos holda morfologik (1), anatomik (2), sistematik (3) tushunchalarga kiriting. a) tabiiy ob`ektlarni aniqlash, ularning organlarining tashqi tuzilishi­ni aniqlash; b) hujayraviy tuzilish; v) o`simlik va hayvonlarning sistematik guruhlarini aniqlash; g) to`qimalarni o`rganish.
 1a, 2b,g, 3v; 
1v, 2g, 3d; 
1v, 2a, 3b,g;
1b, 2a, 3 v,g;
Ta`lim-tarbiyaga birinchi bo`lib ta`rif bergan allomani toping.
 Forobiy
Abu ali ibn Sino
Muxammad Qoshg’ariy
Aristotel’
Biologiya o`qitish metodikasi kursining asosiy vazifasini toping.
1. o`quvchilarga fan asoslari bo`yicha chuqur va atroflicha bilim berish. 2. Har tomonlama rivojlangan shaxsni voyaga etkazish. 3. O`quv-tarbiya jarayonini zamon talablariga mos holda tashkil etish. 4. O`qitish mazmuni, shakllari, vosita va metodlarini ishlab chiqish. 5. Fanning rivojlanish tarixini o`rganish. 6. Tabiiy, ilmiy, biologik, psixologik, pedagogik bilimlarni mujassamlashtirish
1,2,4    
2,4,6     
1,3,5     
Biologiya o`qitishning umumiy metodikasi (1) va xususiy metodika       (2)   qanday masalalarni o`rganishini toping.
 a. o`qitish mazmuni, vositalari, mazmuni, printsiplari. b. dars, darsdan tashqari ishlar, sinfdan tashqari mashg’ulotlarni tashkil etish.  v. ekskursiya, amaliy va laboratoriya mashg’ulotlarini tashkil etish. g. biologiya o`qitish metodikasi taraqqiyotining bosqichlari.  o`qitish shakllari, metod va vositalari.
1 agd, 2 b
1abv, 2 gd
1vgd, 2ab.
Bionika fani nimani o`rganadi?     
Organizmlarning moroflogik va fiziologik moslanishlari asosida muhandis­lik masasalarini xal etish.
hayotiy jarayonlarni boshqarishda fiziologik faol moddalarning rolini.
koinotdagi hayotiy shakllar va ularning tarqalishini.
to`g’ri javob yo`q.
«Baxt-saodatga erishuv to`g’risida» asarning muallifini toping.
Farobiy.
Jurjoniy.
al Xorazmiy.
ibn Sino.
«O`tmish yodgorliklari» asarning muallifini toping.
 Beruniy.
Jurjoniy.
Farobiy.
ibn Sino.
O`qitishda uzviylik va izchillikka amal qilishni ko`rsatgan olimni toping
Farobiy
Jurjoniy
Beruniy.
ibn Sino
Bilimlarning eng muhimini ajratib berishni ko`rsatgan olimni toping.
ibn Sino.
Jurjoniy
Farobiy. 
Beruniy.
Qaysi olimning qarashlarida insonning kamolga etishning asosiy mezoni ko`rsatilgan.
Farobiy
ibn Sino
Beruniy
al Xorazmiy
…. jadidchilar ma`rifatiga asos solgan. Jumlani to`ldiring.
 I. Gaspirinskiy.
M. Behbudiy
Fitrat.        
SHakuriy.
Jadidchilar fikricha komil inson — … dir. Jumlani to`ldiring.
eng zamonaviy inson.
ma`rifatparvar
milliy g’oyani singdirgan
to`g’ri javob yo`q.
… Toshkentda «usuli savtiya» maktabini ochgan.
Munavvar qori.
Fitrat.
SHakuriy
Avloniy        
Birinchi marta pedagogikaga ta`rif bergan olimni toping.
Avloniy.
Fitrat           
SHakuriy
Munavvar qori
Dastlabki «Tabiatshunoslik» darsligini yozgan olimni toping.
F. Zuev
SH. Teryaev
I. Dal’.       
N. Beketov
F. Zuev (1) va YA. Gerd(2)ning tabiatshunoslik darsliklarining tarki­biy qismlarini belgilang.
 a. Anorganik tabiat. b. o`simliklar dunyosi.  hayvonlar dunyosi. g. odam.  Er tarixi.
1 abv, 2abvg
1 ab, 2 vg
1 avgd, 2 abv
Dastlabki «Biologiya o`qitish metodikasi»ning muallifini toping.
P. I. Borovitsskiy
F. Zue
SH. Teryaev
I. Dal’.
Fan va o`quv fani o`rtasidagi farqni ko`rsatgan olimni toping.
Polovtsov
F. Zuev
SH. Teryae
P. I. Borovskiy.
«Tabiatshunoslikning umumiy metodika asoslari» kitobini muallifini toping.
Polovtsov
F. Zuev
I. Dal’
P. I. Borovskiy.
1920-30 yillarda biologiya o`qitishning asosiy muammosi … sanalgan.
nazariya va amaliyotning birligini joriy etish.
o`quv dasturiga biologiya fani yutuqlarini kiritish.
o`quv materiali o`quv fanlarga taqsimlanmagan
nazariya va amaliyotning birligini joriy etish; o`quv materiali o`quv fanlarga taqsimlanmagan;
Ya. Gerd (1)ning tabiatshunoslik darsligi va 1920-30 yillarda biologiya o`quv dasturlariga (2) kiritilgan mavzularni toping.
 Anorganik tabiat. b. o`simliklar dunyosi.  hayvonlar dunyosi.         g. odam.  Er tarixi. e. tabiat. j. qishloq bilan shahar bog’liqligi.    i. Erdagi hayotning fizik-ximik asoslari. k. ekish va o`simliklarni parvarishlash.
1 abvg 2. ejik.
1 ab, 2 vg
1 avgd, 2 ab
Mahalliy materiallarga asoslangan sinfdan tashqari mashg’ulotlar metodikasi kim tomonidan ishlab chiqilgan?
 T. G’ofurov, K. Xabirov 
T. G’ofurov, O.N. Nosirov
T. G’ofurov, M. Qodirov
T. G’ofurov, M.M. Maxkamov
Biologiyani o`kitish shakllarini toping.
1.dars  2. darsdan tashqari ishlar 3. sinfdan tashqari ishlar 4. ommaviy kechalar 5. o`quvchilar bilan individual individual ishlash  6. o`kuvchilar guruxi bilan ishlash 7. ekskursiya
1,2,3,7  
1,2,4,5 
4,5,6
Biologiyani o`kitishda sinfdan tashqari ishlarning turlarini  toping.
1.dars  2. darsdan tashqari ishlar 3. sinfdan tashqari ishlar 4. ommaviy kechalar 5. o`quvchilar bilan individual individual ishlash  6. o`kuvchilar guruxi bilan ishlash 7. ekskursiya
4,5,6 
1,2,3,7  
1,2,4,5 
Biologiyani o`kitishning asosiy shaklini toping.
1.dars  2. darsdan tashqari ishlar 3. sinfdan tashqari ishlar 4. ommaviy kechalar 5. o`quvchilar bilan individual individual ishlash  6. o`kuvchilar guruxi bilan ishlash 7. ekskursiya
1  
1,2,4,5 
4,5,6 
Biologiyani o`kitishning ixtiyoriy shaklini toping.
1.dars  2. darsdan tashqari ishlar 3. sinfdan tashqari ishlar 4. ommaviy kechalar 5. o`quvchilar bilan individual individual ishlash  6. o`kuvchilar guruxi bilan ishlash 7. ekskursiya
3
Biologiyani o`qitishda foydalaniladigan pedagogik texnologiyalar qanday darajalarda qullaniladi?
umumiy pedagogik daraja; xususiy metodik daraja Lokal daraja
umumiy pedagogik daraja 
xususiy metodik daraja
lokal daraja         
Biologiyani o`qitishda o`kuvchilarning ilmiy dunyoqarashiga asos bo`ladigan tushunchalarning birini toping.
tabiiy hodisalarning o`zaro bog’liqligi va rivojlanishidagi sabab-oqibat bog’lanishlar.                                                                                                    
umumiy biologik tushunchalar  
xususiy tushunchalar 
Lokal tushunchalar
Biologiyani o`qitishda tarbiyaning qaysi turlarini amalga oshirish imkoniyati mavjud?
ma`naviy-axloqiy tarbiya ; ekologik tarbiya ;Vatanparvarlik tarbiyasi;
ma`naviy-axloqiy tarbiya 
ekologik tarbiya 
vatanparvarlik tarbiyasi
Biologiyani o`qitishda foydalaniladigan optik asboblarni toping.
mikroskop va lupa
mikroskop, lupa va jadvallar
mikroskop, buyum va qoplog’ich oyna
to`g’ri javob berilmagan.
Biologiya o`kuv xonasiga qo`yiladigan talablarni toping.
 pedagogik talab; estetik talab; Xavfsizlik va gigienik talab
pedagogik talab
estetik talab
Xavfsizlik va gigienik talab