Mavzu: Botanika darslarida zamonaviy pedagogik texnologiyalardan foydalanish yo‘llari
Amaliy mashg‘ulotining maqsadi:
Talabalarni botanika darslarida zamonaviy pedagogik texnologiyalardan foydalanish yo‘llari bilan tanishtirish;

Mashg‘ulot davomida talaba: 

  1. Botanika o‘qitish metodikasida berilgan darslarni tahlil qilishi va ularda foydalanilgan texnologiyalarning o‘ziga xos xususiyatlarini bilishi;
  2. Mavzular bo‘yicha berilgan dars ishlanmalari asosida har bir darsda o‘quvchilarning bilish faoliyatini tashkil etish yo‘llarini anglashi;
  3. Mazkur darslarda o‘quvchilar­ning bilish faoliyatini  faollashtirish va boshqarish ko‘nikmalarini;
  4. Darslarda ta’lim mazmuni, metodlari va vositalaridan uyg‘un ravishda foydalanish ko‘nikmalarini egallashi lozim.

Zarur jihozlar va qurollar: “Botanika” darsligi, dastur, DTS, Botanika o‘qitish metodikasi qo‘llanmasi;              

Amaliy mashg‘ulotida foydalaniladigan texnologiya:

Modulli ta’lim texnologiyasining kichik guruhlarda hamkorlikda ishlash metodi.

Amaliy mashg‘ulotining borishi:

1. Tashkiliy qism.

2. Talabalarni Amaliy mashg‘ulotining maqsadi, borishi, mustaqil  baja­riladigan o‘quv topshiriqlari bilan tanishtirish.

3. 5-sinf uchun yozilgan “Botanika o‘qitish metodikasi”ni tahlil qilish   va darslarda foydalanilgan texnologiyalarni aniqlash.

4. 6-sinf uchun yozilgan “Botanika o‘qitish metodikasi”ni tahlil qilish va   

   darslarda foydalanilgan texnologiyalarni aniqlash.

5. “Poya” va “Yopiq urug‘li o‘simliklar bo‘limi”  boblari bo‘yicha dars ish­lan­malarini tahlil qilish.

         Kadrlar tayyorlash milliy dasturining amaldagi ikkinchi bosqichi uzluksiz ta’lim tizimida o‘qitiladigan barcha o‘quv fanlarini sifatli o‘quv adabiyotlari va ilg‘or pedagogik texnologiyalar bilan ta’minlashni ko‘zda tutadi. Shuni e’tiborga olingan holda 5 va 6-sinflarda“Botanika o‘qitish metodikasi” metodik qo‘llanmasida barcha darslar pedagogik texnologiyalar asosida loyihalangan.

Amaliy  mashg‘ulotida quyidagi ishlar amalga oshiriladi:

  • 5-sinf uchun yozilgan “Botanika o‘qitish metodikasi”ni tahlil qilish 

   va darslarda foydalanilgan texnologiyalarni aniqlash.

  • 6-sinf uchun yozilgan “Botanika o‘qitish metodikasi”ni tahlil qilish 

   va darslarda foydalanilgan texnologiyalarni aniqlash.

  • “Poya” bobini tahlil qilish va darslarda foydalanilgan texnologiya­larni aniqlash;
  • “Yopiq urug‘li o‘simliklar bo‘limi” bobini tahlil qilish va darslarda foydalanilgan texnologiyalarni aniqlash;

TALABALARNING KIChIK GURUHLARDA HAMKORLIKDA IShLAShLARI UChUN MODUL DASTURI

MODUL DASTURINING DIDAKTIK MAQSADI: Siz talabalar bilan hamkorlikda ishlab, botanikani o‘qitishda foydalaniladigan pedagogik texnologiyalarning o‘ziga xos xususiyatlarini bilishingiz, mazkur darslarda o‘quvchilarning bilish faoliyatini tashkil etish, boshqarish va faollashtirish yo‘llarini o‘rganishingiz, nutq va muloqot madaniyatingizni rivojlantirishingiz zarur.

O‘FEMustaqil bajarish uchun o‘quv topshiriqlariTopshiriqni bajarish yuzasidan ko‘rsatmalarbaho
1-O‘FE 15-minMaqsad:  5-sinfda botanikani o‘qi­tish­da foydalaniladigan pedagogik texnologiya­larni aniqlash; 1. 5-sinf uchun yozilgan “Botanika o‘qitish metodikasi”ni tahlil qiling va boblar bo‘yicha mavzularni o‘rganishda foydalani­ladigan pedago­gik texnologiyalarni aniqlang. 2. Mazkur darslarda o‘quvchilarning bilish faoliyatini tashkil etish, boshqarish va faollashtirish yo‘lla­ri­ni o‘rganing. 3. Mazkur darslarning borishini an’anaviy darsning borishi bilan taqqoslang. Kichik guruh a’zolari bilan hamkorlikda ishlang           Talabalar bilan o‘tkaziladigan savol-javobda faol ishtirok eting 
2-O‘FE 15-minMaqsad:  6-sinfda botanikani o‘qi­tish­da foy­da­­la­niladigan pedagogik texnologiya­larni aniqlash; 1. 6-sinf uchun yozilgan “Botanika o‘qitish metodikasi”ni tahlil qiling va boblar bo‘yicha mavzularni o‘rganishda foydalani­la­digan pedago­gik texnologiyalarni aniqlang. 2. Mazkur darslarda o‘quvchilarning bilish faoliyatini tashkil etish, boshqarish va faollashtirish yo‘lla­ri­ni o‘rganing. 3. Mazkur darslarda o‘quvchilarning bilish faoliyatini an’anaviy dars­lar­dagi faoliyat bilan taqqoslang.Kichik guruh a’zolari bilan hamkorlikda ishlang         Talabalar bilan o‘tkaziladigan savol-javobda faol ishtirok eting 
3-O‘FE 15-minMaqsad: “Poya” bobini tahlil qilish va dars­lar­da foydalanilgan texnologiyalarni aniqlash; 1. Mazkur bobni o‘rganishda foyda­lanish tav­siya etilgan pedagogik texnologiyalarni aniqlang. 2. “Shakli o‘zgargan yer osti novdalar Piyozbosh. Tugunak. Ildizpoya” mavzu­si­da­gi dars ishlanmasini tahlil qiling. 3. O‘quvchilarning kichik guruhlari uchun tuzilgan o‘quv topshiriqlarini tahlil qiling. Uni o‘quvchilar baja­ra oladimi?   Kichik guruh a’zolari bilan hamkorlikda ishlang       Talabalar bilan o‘tkaziladigan savol-javobda faol ishtirok eting 
4-O‘FE 25-minMaqsad: “Yopiq urug‘li o‘simliklar bo‘limi” bobini tahlil qilish va darslarda foydalanilgan texnolo­giya­larni aniqlash; 1. Mazkur bobni o‘rganishda foyda­lanish tavsiya etilgan pedagogik texnologiyalarni aniqlang. 2. “Yopiq urug‘li o‘simliklar bo‘li­mi”­ni tahlil qiling va dars ishlanmalarini o‘rganing. 3. Mazkur darslarning borishi, o‘quvchilar­ning bilish faoliyatini an’anaviy dars bilan taqqoslang. O‘xshashlik va farqini aniqlab 1-jadvalni to‘ldiring.  Kichik guruh a’zolari bilan hamkorlikda ishlang   Talabalar bilan o‘tkaziladigan savol-javobda faol ishtirok eting 
5-O‘FE 5-minMaqsad: Modul dasturini yakunlash. 1. Modul dasturining didaktik maqsadini o‘qib chiqing. 2. Mazkur maqsadga qay darajada erish­dingiz? 3. Amaliy mashg‘ulotidagi faoliyati­ngizni 5 balli tizimda baholang. 4. Agar o‘z faoliyatingizdan qoniqish hosil qilgan bo‘lsangiz metodik qo‘llanmalarda tavsiya etilgan mavzular bo‘yicha dars ishlanmasini loyihalang. 5. Agar o‘z faoliyatingizdan qoniqish hosil qilmagan bo‘lsangiz modul dasturi yordamida qayta ishlang.        Baho keyingi grafaga qo‘yiladi       Mustaqil ish topshirig‘ingizni e’lon qiling 

1-jadval

Q/sTaqqoslanadigan jihatlarAn’anaviy darsPedagogik texno­logiyaga asoslan­gan darsFarqi
1.Darsning bori­shi (bosqichlari)   
2.O‘quvchilarning bi­lish faoliya­ti­ni tash­kil etish va boshqarish   
3.O‘qituvchining faoliyati   
4.Pedagogik munosabatlar tipi   

Uyga vazifa: Metodik qo‘llanmalarda mustaqil loyihalash tavsiya etilgan

                       darslar bo‘yicha bitta dars ishlanmasini ishlash.