1 — MAVZU«KIRISH».

 1.1  Ma’ruza mashg’ulotining o’qitish texnologiyasi

Vaqti: 2 soatTalabalar soni: 55 – 60 nafar
O’quv mashg’ulotining shakli:Vizual ma’ruza
    Ma’ruza mashg’ulotining rejasi:Biologiya o’qitish metodikasining maqsadi va vazifalari.Biologiya o’qitish metodikasi fan sifatida.Biologiya o’qitish metodikasining boshqa fanlar bilan bog’liqligi.Biologiya o’qitish metodikasining o’quv fani sifatida.
  O’quv mashg’ulotining maqsadi:         Talabalarga biologiya o’qitish metodikasi fani  haqida tushuntirish.
Pedagogik vazifalar Biologiya o’qitish metodikasining maqsadi va vazifalarini tanishtiradi.Biologiya o’qitish metodikasi fan sifatida o’rgatadi.Biologiya o’qitish metodikasining boshqa fanlar bilan bog’liqligini tushuntiradi.Biologiya o’qitish metodikasining o’quv fani sifatida izohlaydi.O’quv faoliyatining natijalari  Talaba: Biologiya o’qitish metodikasining maqsadi va vazifalarini o’rganadi.Biologiya o’qitish metodikasi fan sifatida izohlaydi.Biologiya o’qitish metodikasining boshqa fanlar bilan bog’liqligini o’rganadi.Biologiya o’qitish metodikasining o’quv fani sifatida tushunadi.
O’qitish uslubi va texnikasiVizual ma’ruza, xamkorlikda o’qitish texnologiyasi (kichik guruh bilan ishlash metodi)
O’qitish vositalariMa’ruzalar matni, proyektor, grafik organayzerlar, o’quv qurollar.
O’qitish shakliGuruxli 
O’qitish shart-sharoitiProyektor, kompyuter bilan jihozlangan auditoriya

Ma’ruza mashg’ulotining texnologik kartasi (1- mashg’ulot)

Bosqichlar, vaqtiFaoliyat mazmuni  
O’qituvchi  Talaba
1-bosqich Kirish  (10 minut)1.1. Mavzu, uning maqsadi, kutilayotgan natijalar ma’lum qilinadi (1 ilova)1.1. Eshitadi, yozib oladi.
2 – bosqich. Asosiy (60 minut)2.1. Talabalar e’tiborini jalb etish va bilim darajalarini aniqlash uchun tezkor savol – javob o’tkazadi. (2 ilova) 2.2. Biologiya o’qitish metodikasiga kirish to’g’risidagi taqdimotni namoyon qiladi.(3 ilova) 2.3. Talabalarga mavzuning  asosiy tushunchalariga e’tibor qilishni, berilgan topshiriqni bajarishni va barcha ma’lumotni yozib olishlarini ta’kidlaydi.(4 ilova)2.1. Eshitadi. Navbat bilan savollarga javob beradi. 2.2. Eslab qoladi. Ta’rifini yozib oladi va misollar keltiradi. 2.3. Eslab qoladi. Asosiy tushunchalarni yozib oladi va misollar keltiradi
3- bosqich. Yakuniy. (10 minut)3.1. Mavzuga yakun yasaydi va talabalar  e’tiborini asosiy testga qaratadi. Barcha talabalarni baholaydi. 3.2. Mustaqil ish uchun vazifa: “Biologiya  o’qitish metodikasiga kirish” so’ziga klaster tuzishni vazifa qilib beradi, baholaydi.3.1. Testga javob beradi.   3.2. Topshiriqni yozib oladi.
Mavzu: KIRISH

1-ilovа

MAQSAD: Talabalarni biologiya o`qitish metodikasi fani maqsadi va vazifalari bilan tanishtirish va ilmiy dunyog`arashini shakllantirish

 

2- ilova

TALABALARNING BILIMINI MUSTAHKAMLASH UCHUN SAVOLLAR
1.Biologiya o`qitish metodikasining asosiy mag`sadi va vazifalari nimalardan iboratg` 2. Biologiya o`g`itish metodikasining o`g`uv fani bilan fani orasida g`anday tafovutlar mavjudg` 3. Biologiya o`g`itish metodikasi fan sifatida nimalarni tadg`ig` g`iladig` 4. Biologiya o`g`itish metodikasi o`g`uv fani sifatida g`anday vazifalarni bajaradig` 5. Biologiya o`g`itish metodikasi bilan pedagogika fani o`rtasida g`anday bog`lanishlar borg` 6. Biologiya o`g`itish metodikasi bilan psixologiya fani o`rtasida g`anday  bog`lanish bo’ladi? 7. Biologiya fani bilan biologiya o`qitish metodikasi orasidagi tafovutni yoritib bering.

 

3 – ilova

4-ILOVA

4 – ILOVA

  TALABALAR  BILIMINI  NAZORAT  QILISH UCHUN  TESTLAR.

1. Биология ўқитиш методикаси фанининг предметини топинг.

А.ўқув-тарбия жараёнининг принциплари, қонуниятлари хақидаги фан.

В. биология ўқув фанининг мазмуни, унинг ўқитиш шакллари, методлари, 

воситаларини ўзаро боғлиқ ҳолда жорий этиш.

С. ўқувчиларга атрофлича чуқур билим бериш, баркамол шахсни камол 

топтиришга кўмак берувчи ўқув фанининг мазмуни, унинг ўқитиш  

шакллари, воситаларини ва методларини ишлаб чиқиш.

D. А ва С жавоблар

2.Биология ўқитиш методикаси фанининг мақсадини топинг.

А. ўқув-тарбия жараёнининг принциплари, қонуниятлари хақидаги фан.

В. биология ўқув фанининг мазмуни, унинг ўқитиш шакллари,

методлари,воситаларини ўзаро боғлиқ ҳолда жорий этиш.

С. ўқувчиларга атрофлича чуқур билим бериш, баркамол шахсни камол 

топтиришга кўмак берувчи ўқув фанининг мазмуни, унинг ўқитиш  

шакллари, воситаларини ва методларини ишлаб чиқиш.

D. А ва С жавоблар

3.Биология ўқитиш методикаси фанининг асосий мақсадини топинг.

А. ўқув-тарбия жараёнининг принциплари, қонуниятлари хақидаги фан.

В. биология ўқув фанининг мазмуни, унинг ўқитиш шакллари, методлари, 

воситаларини ўзаро боғлиқ ҳолда жорий этиш.

С. ўқувчиларга атрофлича чуқур билим бериш, баркамол шахсни камол 

топтиришга кўмак берувчи ўқув фанининг мазмуни, унинг ўқитиш  

шакллари, воситаларини ва методларини ишлаб чиқиш.

D. А ва С жавоблар

4.Биология ўқитиш методикаси қайси фан таркибига киради?

А. биология;            В. педагогика;         С. дидактика;          D. Табиий;

5. Мактабларда ўқитиладиган биология ўқув фанларига қараб «Биология ўқитиш методикаси»

 фани қандай хусусий ўқитиш методика фанларига ажратилади?

А.“Ботаника ўқитиш методикаси”, “Зоология ўқитиш методикаси”

 Б.“Биология ўқитишнинг умумий методикаси”

            С. “Одам ва унинг саломатлигини ўқитиш методикаси”,

“Умумий биологиянинг ўқитиш методикаси ”

            D. хамма жавоблар тўғри

6.Биология ўқитиш методикаси курсининг асосий вазифасини топинг.

1.ўқувчиларга фан асослари бўйича чуқур ва атрофлича билим бериш.

2. Ҳар томонлама ривожланган шахсни вояга етказиш.

3. Ўқув-тарбия жараёнини замон талабларига мос ҳолда ташкил этиш.

4. Ўқитиш мазмуни, шакллари, восита ва методларини ишлаб чиқиш.

5. Фаннинг ривожланиш тарихини ўрганиш.

6. Табиий, илмий, биологик, психологик, педагогик билимларни мужассамлаштириш.

А. 1,2,4          В. 2,4,6      С. 1,3,5         D. 1,4,6

7.Биология ўқитишнинг умумий методикаси (1) ва хусусий методика (2) 

   қандай масалаларни ўрганишини топинг.

а. ўқитиш мазмуни, воситалари, мазмуни, принциплари.

б. дарс, дарсдан ташқари ишлар, синфдан ташқари машғулотларни ташкил этиш.

в. экскурсия, амалий ва лаборатория машғулотларини ташкил этиш.

г. биология ўқитиш методикаси тараққиётининг босқичлари.

д. ўқитиш шакллари, метод ва воситалари.

А. 1абв, 2 гд.  В. 1 агд, 2 бв. С. 1вгд, 2аб. Д. тўғри жавоб йўқ.

8. Биология қандай фанлар мажмуасидан ташкил топган?

А. ботаника, Зоология, одам ва унинг саломатлиги, генетика

В. цитология, морфология, экология, гидробиология, микробиология

С. физиология, антропология, эмбриология, палеонтология,

биоэтика, биотехнология, биогеография, биоэстетика

D. ҳамма жавоблар бир-бирини тўлдиради

9. Биология ўқитиш методикаси  қайси фанлар билан узвий боғланган?

            А. дидактика            В. психология

            С. биология  D. хамма жавоблар бир-бирини тўлдиради

10. Биология сўзининг луғавий махноси қандай?

            A. биос-ҳаёт, логос-фикр                      B. биос-тирик, логос-таълимот

            C. биос-ҳаёт, логос-таълимот             D. биос-табиат, логос-таълимот